lean marketing

Gwałtowny postęp w przemyśle spowodował, iż nie do uniknięcia stały się zmiany w modelach zarządzania firmami oraz pracującymi w nich ludźmi. Lean management to jedna z takich planów. Jej zadaniem jest zmaksymalizowanie efektywności czynności produkcyjnych w konkretnym przedsiębiorstwie. Jak łatwo można zgadnąć, koncepcja ta ma swój początek w Kraju Kwitnącej Wiśni, często odwołującej się do szeroko rozumianego minimalizmu. Pierwszym korzystającym z tej metody była marka Toyota. W ramach Lean management mamy styczność z eliminowaniem jakichkolwiek czynności podejmowanych w toku produkcji, a jednocześnie zupełnie zbędnych. lean sklep Najważniejszym celem „szczupłego zarządzania” jest zatem zminimalizowanie marnotrawstwa zarówno w aspekcie pracy zatrudnionych jak i używanych surowców. Skorzystanie z metod lean management stwarza szansę zdobycia takich rezultatów, jak zwiększenie produktywności oraz jakości wyrobów. Także stosunki pracownicze w przedsiębiorstwie zwykle poprawiają się. Ma to związek z efektywniejszą komunikacją. Co istotne techniki z obszaru lean management mogą być stosowane w każdym przedsiębiorstwie, obojętne z jakiej branży oraz jakiej rozmiarów. To, co ma znaczenie to zdolność dokonania weryfikacji, które elementy procesów nie przynoszą korzyści dla firmy.